Pengembangan Produk dan Layanan Telekomunikasi

17 10 2008

Ellen Ward (1998) memperkenalkan suatu metodologi untuk mengembangkan produk dan layanan telekomunikasi, yang mencakup 6 langkah yang harus dilakukan (The six-phases cycle for telecommunications service development) yaitu:

  1. Opportunity Analysis
  2. Definition and feasibility
  3. Design and testing
  4. Development
  5. Implementation and trials
  6. Commercial launch and review

Kita akan mencoba untuk melakukan langkah-langkah tersebut dalam rangka merancang suatu produk dan layanan telekomunikasi yang baru di Indonesia.


Aksi

Information

Tinggalkan Balasan

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s




%d blogger menyukai ini: